• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?

Krzysztof Koprowski
26 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
  • Tramwaje oczekujące na zmianę światła w rejonie przystanku Chodowieckiego.
  • Tramwaje oczekujące na możliwość opuszczenia przystanku Politechnika.
  • Piesi niechętnie czekają na światło zielone, gdy w pobliżu nie widać żadnego tramwaju.

Tramwaje w Gdańsku nie mają priorytetu - zarówno na skrzyżowaniach, jak i w działaniach urzędników. Dwa lata po pierwszych zapowiedziach wreszcie znikną sygnalizatory, które blokują ruch tramwajów na al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. Zastąpią je urządzenia ostrzegające pieszych przed nadjeżdżającymi pojazdami.



Czy jako pieszy stosujesz się do świateł sygnalizacji świetlnej?

Przejścia przez torowiska tramwajowe na wysokości przystanków Politechnika zobacz na mapie Gdańska oraz Chodowieckiego zobacz na mapie Gdańska, choć nie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowań, wyposażone są w sygnalizatory dla pieszych i tramwajów.

Urządzenia te w zamierzeniach miały zapewnić wyższe bezpieczeństwo ruchu. W praktyce jednak spowalniają tramwaje i irytują pieszych, którzy - przynajmniej teoretycznie - powinny zatrzymać się przed torami na świetle czerwonym, nawet gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego pojazdu szynowego.

O potrzebie ich demontażu pisaliśmy już w 2009 r. Cztery lata później zwracaliśmy uwagę, że ich nadmiar w całym mieście przekłada się także na wyższe koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Pierwsza oficjalna deklaracja zastąpienia ich komunikatami ostrzegawczymi (głosowymi i świetlnymi) pojawiła się w 2015 r. przy okazji przyspieszenia w ten sam sposób tramwajów na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. W 2016 r. przesunięto realizację tego przedsięwzięcia na okres wiosenny. W 2017 r. ogłoszono zapytanie ofertowe z terminem wykonania do 17 lutego.

Dlaczego po raz kolejny nie udało się dotrzymać harmonogramu prac?

- Przedłużający się termin usunięcia sygnalizatorów tramwajowych jest związany z procedurą uzgadniania dokumentacji projektowej dotyczącej prowadzenia niezbędnych prac kablowych w al. Zwycięstwa, tj. okablowania detektorów: pętli indukcyjnych, "sanek" [system sterowania zwrotnicami - dop. red.], w tym lokalizacji przedmiotowego okablowania i technologii prowadzenia prac ziemnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W lutym na zapytanie ofertowe GZDiZ wpłynęły dwie oferty z gdańskich firm: Sprint (cena ok. 75,3 tys. zł) oraz Eldro Budowa (ok. 80 tys. zł). Urzędnicy ostatecznie wybrali ofertę tańszą dla obu zadań, czyli przystanków Chodowieckiego i Politechnika.

- Planowany ostateczny termin zakończenia robót to 31 października br. - zapowiada Kiljan.

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • czy kiedykolwiek coś zostało zrobione w terminie? (5)

    • 89 5

    • A co z przystankiem Reja?

      Tam też tramwaj czeka, a sygnalizatora dla pieszych nie ma. Czyli czeka ot tak sobie.

      • 9 2

    • weź i zrób

      • 4 4

    • Tak, nie raz

      ;)

      • 1 1

    • (1)

      Dla mnie to jest chore. Przetarg na zdjęcie sygnalizatora? I to za taką kasę? Nie lepiej je poprostu odkręcić i Nara.

      • 4 0

      • Przy tylu urzędnikach w samorządzie nic nie da zrobić szybko i sprawnie, UM swoje kosztuje

        • 2 0

  • (2)

    Kiedy przyspieszą?
    A to bezpieczne patrząc przez pryzmat awaryjności taboru?

    • 46 6

    • nigdy nie przyspiesza (1)

      Bo jacyś idioci wymyślili sobie przejścia naziemne przy dworcu. Niestety światła spowodują korki i spowolnienie tramwajów. Róbcie tak dalej a ludzie wam podziękują

      • 10 5

      • Może najpierw trochę poczytaj o temacie, trochę pojeździj po europejskich miastach, pożyj w miejscu gdzie ludzie mają pierwszeństwo a nie auta zanim nazwiesz kogoś idiotą.

        Ale najłatwiej kupić mieszkanie na szadułach, dpe wozić suvem i narzekać na korki.

        • 4 5

  • (7)

    po likwidacji sygnalizatorów ,setki trupow przybędzie.

    • 14 106

    • Bez kozery powiem: miliony trupów. Wszędzie same trupy.

      • 39 3

    • Takie są prawa naturalnej selekcji w przyrodzie

      Kto się nie przystosuje, ten ginie. To droga do wzmocnienia gatunku.

      • 20 2

    • Na siedlcach nie przybyło

      • 17 1

    • Jeśli znów zrobią pod nogami strzałki, przypominające tramwajowi, w którą stronę jedzie, a nie pieszemu, w którą stronę ma spojrzeć, tak, jak zrobiono na pętli Świętokrzyska, to może być różnie.

      • 6 1

    • zobaczycie ilu smartfoniarzy zginie.... wtedy sobie przypomnicie co pisalem o tych setkach trupow.....

      • 2 6

    • Mylyjony! :D

      • 0 1

    • ty bedziesz pierwszy jak bedziesz wlazil nie patrzac

      • 0 0

  • Przyśpieszą jak ludzie zapomną o milionach publicznych pieniążków wpompowanych w sristar :) (2)

    • 45 10

    • I o tym ile ludzi związanych z bombardierem (producent infrastruktury) i tristarem siedzi w miejskich spółkach i fundacjach

      • 3 0

    • Przecież sristar się uczy jest w 1 klasie i do tego specjalnej

      Będzie się uczył przez pierwsze lata jak sterować sygnalizacją tak opisywał UM jego pracę a po tych latach wprowadzą 4star bo sristar będzie przestarzały

      • 3 0

  • ul. kartuska (3)

    niech sie zajma ul. kartuska. co chwila przystanek, przejscia dla pieszych, wyjazdy z bocznych uliczek i tramwaj z siedlec na hucisko toczy sie prawie 15 min. miasto zacheca do jazdy komunikacja miejska, ale nie robi nic w kierunku usprawnienia komunikacji! prosze zobaczyc, jak spieprzono linie 115.... taka komunikacja, jak jest w gdansku, to bylaby dobra w braniewie, ale nie tutaj

    • 83 8

    • (1)

      Na siedlcach (a to śródmieście miasta) w wielu miejscach nie ma oświetlenia na ulicach, chodników i podstawowej infrastruktury takiej jak śmietniki , parkingi, drogi. Niektóre ulice mają nieremontowany bruk od 100 lat! To dzielnica zapomniana przez władze miasta

      • 20 0

      • To prawda

        Mieszkam na Siedlcach w domu który w 70 procentach jest prywatny. Od II wojny do budynku nie ma chodnika i wszyscy taplają się w błocie. Malo tego wykupiliśmy od miasta mieszkania ale działka do nas należąca jest po obrysie budynku bo tak głupio wyznaczyło ją miasto (bez chodników i śmietnika) I tu jest problem bo my nie możemy zrobić chodnika i śmietnika na nie swoim terenie a miasto ma to w poważaniu. Normalnego oświetlenia ulicy też nie ma tylko lampy gdzieś przypadkowo na budynkach a budynki zasilane są w energię linią napowietrzną jak 100 lat temu. Śmietnik to kubły w krzakach. Bruk na ulicy nieremontowany też 100 letni . Tak wygląda śródmieście dużego miasta.

        • 6 0

    • w braniewie jest lepsza

      • 0 1

  • :) (1)

    W ogóle nie przyspieszo :) po tych krzywych torach ? hihi

    • 15 17

    • Krzywe tory na al.Zwycięstwa???hmmm ciekawe, codziennie tamtędy jeżdżę i jakoś nieodczułem

      • 3 1

  • wielu jeździ bo musi (1)

    ale to prawda - komunikacja nie zachęca
    z wielu powodów

    • 47 1

    • Nikt nic nie musi. Taniej już kupić jakiś rower miejski z niskiej półki i być wszędzie szybciej. Można narzekać na pogodę, ale wejść i wyjść do/z tramwaju czy autobusu też trzeba.

      • 1 0

  • przyspieszą jak motorniczy da w rurę ! (1)

    • 38 1

    • Chyba w

      pantograf

      • 5 0

  • tłumaczę odpowiedź p. rzecznik na ludzki język (1)

    "nie chciało nam się i co nam zrobicie? nam w ZDiZ płacą bez względu na to czy coś robimy czy nie więc guzik nas obchodzi czy i kiedy zrobimy jakiekolwiek zmiany, ile to będzie kosztowało itd."

    • 70 2

    • nie mogę zrozumieć

      nie mogę zrozumieć treści jakże wyszukanej odpowiedzi Pani Rzecznik, ale trzeba przyznać, że może ona stać się klasykiem słowotwórstwa technicznego-polecam cytować ją na różnych konferencjach, seminariach-zrobi furorę

      • 0 0

  • Cały czas się

    Rozbijają , a teraz jeszcze będą przyspieszać. Wesoło

    • 20 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane