• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Legionów we Wrzeszczu bardziej rowerowa

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Odcinek, na którym rowerzyści będą poruszali się z pieszymi na chodniku.
  • W rejonie szkoły podstawowej droga rowerowa będzie wydzielona (wzdłuż jezdni) i odseparowana od chodnika barierkami.
  • Odcinek, gdzie przewidziano wydzieloną drogę rowerową aż do ul. Kościuszki, która połączy się z istniejącą infrastrukturą dla jednośladów.

W przyszłym roku powstanie nowa droga rowerowa wzdłuż al. Legionów zobacz na mapie Gdańska od placu Komorowskiego do ul. Kościuszki. Będzie ona zrealizowana w formie wydzielonej oraz jako dopuszczenie ruchu rowerów po chodniku. Nowa infrastruktura ułatwi dojazd m.in. do znajdujących się po tej stronie alei placówek szkolnych.



Poruszając się rowerem, gdy nie ma wydzielonej drogi rowerowej i pasów w jezdni, wybierasz:

Aleja Legionów w Dolnym Wrzeszczu posiada już wydzieloną drogę rowerową po zachodniej stronie. Po wschodniej istnieje natomiast tylko zniszczony chodnik, po którym zgodnie z przepisami jeździć rowerem nie można. Jednocześnie zlokalizowane są tutaj szkoły: podstawowa, gastronomiczna oraz baletowa, do których uczniowie coraz chętniej docierają na jednośladach.

Czytaj też: Rekordowy Rowerowy Maj 2018

Wkrótce rowerzyści będą mogli w pełni legalnie poruszać się po obu stronach al. Legionów, ponieważ właśnie ogłoszono przetarg na realizację infrastruktury rowerowej od placu Komorowskiego do ul. Kościuszki wzdłuż wspomnianych szkół.

Na skrzyżowaniu zobacz na mapie Gdańska al. Legionów z ul. Mickiewicza i Chrobrego wykonane zostaną nowe przejazdy rowerowe. Dalej w stronę Zaspy do wysokości posesji Legionów 11A zobacz na mapie Gdańska (SP49) rowerzyści będą poruszali się wraz z pieszymi po nowym chodniku w ramach tzw. ciągu pieszo-rowerowego.

- Takie rozwiązanie wprowadzono w związku z ograniczeniami terenowymi, koniecznością uwzględnienia ruchu pieszych oraz budowy miejsc postojowych. Nawierzchnia będzie wykonana z płyt betonowych, a wzdłuż tego odcinka zaprojektowano trzy zatoki postojowe dla samochodów osobowych - mówi Aneta Niezgoda z zespołu ds. komunikacji społecznej w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Od Legionów 11A do skrzyżowania z ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska powstanie wydzielona droga rowerowa o nawierzchni bitumicznej (asfaltowej). Równolegle do niej wykonany zostanie nowy chodnik dla pieszych, odseparowany barierkami na wysokości szkoły podstawowej.

Nowa aranżacja skweru i wymiana i infrastruktury technicznej



Wzdłuż nowego chodnika oraz drogi rowerowej przewidziano montaż słupków oraz podwyższonych krawężników, uniemożliwiających parkowanie w niedozwolonych miejscach.

W rejonie skweru przy pawilonach handlowych zobacz na mapie Gdańska i planowanego basenu (na razie nie udało się znaleźć prywatnego inwestora do jego realizacji) pojawią się nowe nasadzenia roślinności oraz ławki i stojaki rowerowe.

W ramach prac przewiduje się ponadto przebudowę fragmentu kanalizacji deszczowej, sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia.

O wyborze wykonawcy w przetargu ogłoszonym przez DRMG zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, zaś w 40 proc. okres udzielonej gwarancji. Zgodnie z harmonogramem, prace budowlane powinny rozpocząć się jesienią br. i być zakończone do 30 listopada 2019 r.

Inwestycja jest realizowana przy wsparciu unijnym w ramach projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów PKM i SKM na terenie Gminy Miasta Gdańska".

Czytaj też: Powstaną nowe węzły przesiadkowe przy PKM

Miejsca

Opinie (294) 6 zablokowanych

  • Niech rowerzyści się w końcu nauczą co to jest ciąg pieszo-rowerowy! (95)

    Że na tym typie drogi to piesi mają pierwszeństwo!

    • 172 33

    • Wystarczy obserwacja zachowań 99% z nich (13)

      W rejonie przejść dla pieszych na drodze rowerowej do Sopotu. Chamstwo i buraczaność na każdym kroku. Jeśli takie ciołki potrafią mnie omijać na przejściu (gdy zatrzymuję się, by przepuścić pieszych), przed twarzami ludzi to ręce opadają. I dotyczy to zarówno młodych, dziarskich, w obcisłych strojach jak i starszych panów z brzuszkiem czy pań w średnim wieku.

      • 41 15

      • (11)

        Nom,

        Czyli tak samo jak w populacji kierowców. Nie przypominam sobie sytuacji, aby przy przepuszczaniu pieszych na wielopasmówce jakiś mistrz mnie nie wyprzedził - a przepuszczam często. O prędkości i parkowaniu nawet nie ma co gadać, per saldo rowerzyści są mniej inwazyjni. A w Polsce sporo wiedzy i kultury brakuje każdej grupie uczestników ruchu...

        • 16 10

        • (1)

          Jeżeli to co napisałeś jest prawdą to jesteś d...lem.
          Jeżeli na prawym Ty się zatrzymujesz a na lewym najczęściej nie to po co to robisz ?
          Chcesz żeby pieszy zginął pod kołami tego który się nie zatrzyma ?

          • 3 14

          • w polszy stosowanie PoRD i elementarnej kultury jest postrzegane jako d**ilizm, a łamanie prawa przez idiotów jako stan normalny

            • 14 5

        • Kulturę jazdy cyklistów (8)

          Lepiej ocenia się w kraju, gdzie co do zasady kierowcy zawsze przepuszczają pieszych. Weźmy taki Amsterdam, obiekt mokrych snów wszystkich aktywistów rowerowych. Próbuję przejść przez jezdnię, której integralną częścią jest pas rowerowy. Gdy przechodzę kierowca ustąpi zawsze, ped**arz - nigdy.

          • 8 11

          • (7)

            Weź tam kiedyś pojedź, a nie ściemniasz

            • 8 8

            • Widzisz pan (6)

              W odróżnieniu od pożal się Boże cyklistów z forum byłem w Amsterdamie wielokrotnie i obserwowałem stosunek rowerzystów do pieszych.

              • 4 10

              • Może to ma jakiś związek z kodeksem drogowym? (2)

                To takie cudo które powinieneś znać, gdybyś nie wyjął prawa jazdy z paczki czipsów...

                • 5 3

              • Znasz na pamięć holenderskie prawo ruchu drogowego? (1)

                Rispekt

                • 4 7

              • A Ty go nie przeczytałeś przed wyjazdem do Holandii?

                Jak mi było potrzebne, to znałem...
                Widzę, że znajomość przepisów to dla Ciebie jakiś kosmiczny koncept...

                • 4 4

              • W Holandii

                to ty całe noce pracowałeś, a rowery widziałeś tylko ze swojej szklanej klatki w dzielnicy rozkoszy

                • 5 6

              • W Holandii jak w całęj Europie ( z wyjątkiem Polski Białorusi i Rosji )....

                pieszy ma pierwszeństwo wchodząc na pasy.

                W Polsce jest na odwrót. Pierwszeństwo ma pojazd. Taka subtelna różnica.

                • 5 3

              • nie karmić kretyna - antyrowerowego trolla

                posługującego się wiedzą anegdotyczną.

                Holandia ma najlepsze wskaźniki bezpieczeństwa ruchu drogowego, a udogodnienia dla rowerów powstają tam kosztem przestrzeni przeznaczonej dla samochodów - uspokojenie ruchu i wysoka jakość dostępu rowerzystów do stacji kolejowych to podstawa systemu transportowego kraju.

                Dyrdymały pisane przez trolla - kretyna proponuję olewać równo.

                • 0 0

      • na drodze rowerowej rowerzysta ma pierwszeństwo przed pieszym

        Dlaczego niby na DDR ma ci rower ustąpić, skoro jest w przepisach napisane coś odwrotnego?
        Takie przepisy stworzyli rządzący i pocałuj mnie w d

        • 3 12

    • (2)

      Wszyscy mamy sporo nauki przed sobą. Piesi, rowerzyści i kierowcy. Nauki kultury i codziennej życzliwości. Jednak najwięcej pracy w tym zakresie powinni wykonać komentatorzy internetowi. Pozdrawiam.

      • 61 7

      • Zgoda, ale jest istotna różnica (1)

        w stworzeniu zagrożenia dla życia i zdrowia. Chamstwo na drodze - jezdni czy rowerowej - może jednak i często powoduje realne szkody na zdrowiu.

        • 10 11

        • To opinia bardzo krótkowzroczna. Uważam, że nasze zachowanie w internecie przekłada się na naszą codzienność znacznie poważniej niż to dostrzegasz.

          • 30 4

    • (31)

      Po co to wszystko kiedy rowerzyści na codzień nie przestrzegają obowiązujących przepisów ruchu,są ścieżki rowerowe po jednej stronie drogi oni pojadą i tak chodnikiem

      • 27 13

      • (18)

        Zachowują się dokładnie tak samo jak w sytuacji kiedy są pieszymi i kierowcami. Zachowują się w sposób najwygodniejszy dla siebie. Kierowcy nie wysiadają z samochodów aby przepchnąć je przez pasy dla pieszych. Przeważnie nie jeżdżą z dozwoloną prędkością. Piesi nie idą 300 metrów do przejścia lecz przechodzą w dogodnym miejscu. Dlatego buduje się różnego rodzaju przeszkody aby im to utrudnić. Jako społeczeństwo jesteśmy do siebie bardzo podobni. Długa droga przed nami.

        • 39 9

        • Fajnie... (17)

          Tyle że kierowca auta nie ma obowiązku przeprowadzania pojazdu przez przejście dla pieszych, a przejście przez jezdnię jest dozwolone już 100m od pasów. Może gdybyś choć spróbował przeczytać PoRD, to byś z siebie durnia nie zrobił?

          • 10 7

          • No tak ale zarazem kierowca (4)

            - Nie powinien wyprzedzać na przejściu dla pieszych, a robi to. (wyprzedzanie rowerów, oraz aut na innym pasie gdy one się zatrzymały aby przepuścić pieszego)
            - nie pozwala przejść pieszemu przez przejście
            - jadąc w korku zatrzymuje się na przejściu zamiast przed przejściem.

            Ogólnie można by sporo pisać.
            Inna sprawa to od kiedy się PoRD czyta, przecież to tylko nazwa ośrodka ruchu drogowego, który w niektórych województwach nazywa się np WoRD.
            Co do tych 100m trochę proponuję doczytać, bo nie dotyczy to wszystkich dróg to raz, po drugie tylko w wypadku gdy jest odpowiednia widoczność itd...

            • 6 6

            • Koniec, końców

              To z winy kierowców ginie najwięcej ludzi. Ze statystyk KG Policji wynika, że żaden rowerzysta nie spowodował śmiertelnego wypadku, w którym zginąłby ktokolwiek inny niż sam rowerzysta.

              • 14 8

            • PoRD - Przepisy o Ruchu Drogowym. pord - Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego. (2)

              • 5 0

              • Ciężka sprawa z tym autopoprawiaczem (1)

                I nagle połowa skrótów jest małymi, chociaż napisałeś wielkimi...

                • 4 1

              • nawet tuman rozumie kontekst więc żadna ciężka sprawa

                po prostu troll chce się przyp... do czegokolwiek i tworzy jałową dyskusję!

                • 5 2

          • ale ma obowiązek do stosowania się do ograniczeń prędkości, czego nikt praktycznie nie robi (1)

            • 4 1

            • ostatnio zauważyłem, że autobusy przestają przekraczać prędkość

              i pomimo że jadą dopuszczalną, to za jadącym autobusem tworzy się narastający sznur pojazdów. I niby czego to jest dowód? No właśnie tego o czym piszesz!

              • 4 0

          • (9)

            to dlaczego rowerzysta ma zejść z roweru i go przeprowadzić ?

            • 1 7

            • przepis został wprowadzony dla bezpieczeństwa pieszych (6)

              w czasach, gdy tylko dzieci bez kart rowerowych jeździły chodnikami, a reszta miała obowiązek jechać jezdnią.
              Kierowcy są bezczelni w roszczeniowości sięgając po takie argumenty.

              • 5 6

              • ale na chodnikach "dla bezpieczeństwa" już się dopuszcza ruch rowerowy (5)

                mimo że rowerzyści mogą nawet 50kmh cisnąć po takim chodniku?

                gdzie tu logika?

                • 6 1

              • nie ma żadnej logiki

                bo żadną drogą pieszo rowerową nie powinien istnieć, a moim zdaniem nie istnieje, żaden obowiązek jazdy.
                Fikcyjny obowiązek właśnie prowadzi do niespójności, gdyż naturalnie rowerzysta powinien mieć prawo korzystać z jezdni jechać 50. Tymczasem, jakiś minister, włodarze i wielu motogłupków, wpadło na pomysł, że wprowadzą dyskryminację rowerzystów, ale okrężnymi przepisami. Mamy patologię, fikcyjną, ale mamy. Mamy też utwierdzanie kierowców w jakiejś mitologii obowiązku bezwzględnej jazdy absurdami drogowymi.

                • 3 5

              • Kierowcy mogą parkując jechać 200 po chodniku (3)

                A jakoś tego nie robią. Przypadek?

                • 2 8

              • (1)

                kierowcy nie mozna wjezdzac na chodnik i po nim jechac zeby zaparkowac. prawko w chipsach znalazles?

                • 5 3

              • Nie, jeździłem po Grunwaldzkiej :)

                A wjeżdżać na chodnik można, jeżeli parkujesz i zostawiasz 1,5m, plus parę innych pierdół...

                • 0 3

              • może wygodniej kierowcy jechac jezdnią

                a dziwnie, ich zdaniem, rowerzyście ma być wygodniej jechać chodnikiem

                • 2 1

            • (1)

              Bo to przejście dla pieszych?

              • 0 2

              • Nie można zmienić prawa, bo prawo mówi, że tak ma być.

                Zapętlasz się.

                • 1 1

      • (11)

        Rowerzystę, jak każdego poruszającego się pojazdem, obowiązuje oznakowanie po prawej. A jak sięgniesz do Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych to się dowiesz, że obowiązek jazdy ścieżką obowiązuje dla kierunku ruchu, przy zachowaniu ciągłości ddr. to, że nie znasz przepisów, nie znaczy automatycznie, że ktoś je łamie.

        • 7 3

        • zapisy ministra są ...warte (10)

          Wszyscy wiemy, że zapisy o "zbliżających się pieszych" do przejścia miały być obowiązujące na skutek wprowadzenia ich do Prawa o Ruchu Drogowym.
          Ponoć stolica była wtedy nieprzygotowana i wiele samorządów to oprotestowało, bo niby korki itd. Czy do dziś coś zmieniono by się przygotować? Nic.
          W ramach dostosowania zmieniono autentyczny obowiązek w fikcję prawną, do której niektórzy kierowcy się stosują, a inni nie.
          Na tej zasadnie ów minister dorobił się dodatkowych uprawnień, gdzie jednoosobowo, wyjaśniając znaczenie znaku, rozszerza obowiązki rowerzystów określone ustawą - patologia! Dlatego np. obowiązek jazdy drogami rowerowo pieszymi jest fikcyjny, tak jak niby obowiązek stosowania się do dróg i znaków gdzieś tam. Nie ma takiej możliwości, by się stosować do patologii wymyślanej na rzecz lokalnych idiotów w zupełnie bezprawnym celu!

          • 2 2

          • Nie chcę się czepiać (9)

            Ale rozporządzenia ministrów są obowiązującym prawem w Polsce

            • 3 4

            • (8)

              ale sa sprzeczne z pordem ktory jest ustawą czyli jest nad rozporzedzeniami

              • 3 2

              • W którym miejscu? (7)

                Jedyny babol, jaki tam znalazłem, to wymyślenie z niewiadomokąd "drogi dla pieszych". Reszta się zgadza.

                • 2 2

              • (6)

                w pordzie masz napisane że tylko po DDR i pasie ruchu dla rowerów masz obowiązek jechać.

                W rozporządzeniu jest dopisane że po chodniku dla pieszych (oznakowanym jako droga rowerowo-piesza, wspólny ciąg) też.

                • 5 0

              • To nie jest sprzeczne... (5)

                W PoRD jest napisane, że musisz jechać DDR, nie że *tylko* DDR.
                "Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów (...)"

                Rozporządzenie dodaje dwa nowe przypadki i tyle, nie zaprzecza poprzednim.
                Sprzeczność byłaby gdyby były CPRy obok DDRów.

                • 0 7

              • (1)

                Nie znasz podstaw legislacji (pisania ustaw), więc się nie wypowiadaj. Ustawa dokładnie określa obowiązek po czym ma jeździć rowerzysta. DDR/pas ruchu dla rowerów/pobocze/jezdnia, w wyjątkowych przypadkach dozwolone jest jechanie po chodniku. Więc ustawa wprost mówi po czym rowerzysta ma "tylko" jeździć.

                • 4 0

              • Czy w takim razie PORD zabrania jazdy po leśnej ścieżce?

                Czy może dopowiadasz zapisy, których tam nie ma?

                • 2 0

              • (2)

                jest sprzeczne bo masz w pordzie jasno napisane że obowiązek jazdy masz TYLKO po DDR i PRdR i masz wyjaśnione jak wół co to jest ddr, cpr się nie kwalifikuje.

                • 3 1

              • w innym przypadku za dyskryminację cofano by dotacje itd.

                za najzwyklejsze łamanie praw użytkowników ruchu pod pretekstem tworzenia infrastruktury. Dlatego nie włączono tego do ustawy, a sieje się patologiczną propagandę o konieczności korzystania z tej infrastruktury z powodu rozszerzenia obowiązków o dalsze - jednoosobowo przez jakiegoś ministranta!
                Ta rozbieżność w brzmieniu przepisów jest w pełni zamierzona i przemyślana dogłębnie!

                • 2 0

              • Pokaż mi to "tylko"

                Dopowiadasz jakieś cuda, z którymi potem polemizujesz...

                • 1 0

    • (7)

      A co to jest w ogóle "ciąg pieszo-rowerowy"? W przepisach nie ma takiego pojęcia

      • 3 14

      • ano od lat nie ma - jest droga dla pieszych i rowerów

        Zmienił się tez zakres odpowiedzialności - ale przecież każdy zmotoryzowany jest na bieżąco z przepisami i ich przestrzega...

        • 1 4

      • (5)

        jest pod postacią " droga dla pieszych i rowerzystów"

        • 2 2

        • nie, nie jest. Żaden ciąg nie istnieje nawet zgodnie z przepisami (4)

          Każdy ciąg powinien kończyć się przewidzianym rozwiązaniem konstrukcyjnym, a tu żadnych ciągów nie ma.
          Jedynie wyłącza się rowerzystów z jezdni, często przez niebezpiecznie niezniwelowane w kierunku jazdy krawężniki, a do wypadku wystarczy nawet 1cm równoległego do toru jazdy krawężnika.
          Nie ma żadnych elementów bezkolizyjnego przywrócenia rowerzystów do ruchu, dlatego odcinki są najzwyczajniej nieskończone, a odebrane, postawione znaki i niby obowiązujące, gdzie ciąg kończy się na środku chodnika i rowerzysta traci prawa do bezpieczeństwa w komunikacji! Bo niby co dalej? Został wyłączony z ruchu i zostawiony na środku chodnika?
          Takie gnioty nie powinny zostać odebrane, bo tu nie ma ciągu. Znak zakończenia takiej drogi powinien stać już skrzyżowanie wcześniej, a nie bezczelnie postawiony na środku chodnika. Tematyka rowerów, to jest jeden wielki skandal!

          • 6 1

          • Jedno się zgadza (1)

            Ostatnie zdanie

            • 1 9

            • Oj, słabo

              Kiedyś przynajmniej potrafiłeś napisać coś średnio błyskotliwego. Teraz już tunel pod dnem...

              • 5 1

          • (1)

            Nie ma ciągłości, nie ma obowiązku jazdy - to akurat jest proste. Dlatego Ci, co się cieszyli z zabrania rowerzystom kilkudziesięciu metrów DDR na rzecz prawoskrętu dla dewelopera jeszcze kląć będą. Po prostu rowerzysta zgodnie z prawem będzie jechał pod całą górę zgodnie z prawem...

            • 6 1

            • tak powinno być i taki fragment powinien zostać pozbawiony znaku już na wjeździe

              lub powinna być to ślepa ulica, gdyż nie można kogoś celowo wpędzić w łamanie przepisów rd. i niezgodną z prawem jazdę chodnikiem. Na to chyba jest trochę paragrafów!
              Każdy taki przejazd powinien skutkować mandatem dla autora tej koncepcji!

              • 3 1

    • (17)

      Niekoniecznie zawsze tak jest. Tzw ciag pieszo rowerowy oznaczany jest okraglym niebieskim znakiem przedzielonym poziomo. jesli w gornym polu jest symbol pieszego, to on ma pierwszenstwo. Jesli rower jest na gorze - to rower ma pierwszenstwo. Tak jest np. na sciezce na polwyspie helskim.
      Uprzejmie prosze o patrzenie na znaki:)

      • 11 7

      • nie ma takiej zasady

        nie ma nawet takiego znaku - znak z rowerem u góry jest nielegalny i nie obowiązuje nikogo

        • 6 2

      • Nie ma takiego znaku, masz rower z lewej, rower z prawej, rower na dole. (13)

        I to pieszy ma zawsze pierwszeństwo.

        • 5 2

        • (12)

          Zależy na jakie przepisy się powoływać.
          Według PORDu pieszy, według rozporządzeń rower. Burdel zrobili nie do ogarnięcia.

          • 5 0

          • Wystarczyłoby poprawić zwrot "droga dla pieszych" (2)

            Na "chodnik" i wszystko byłoby, jak ma być.
            Pionowa kreska, DDR i chodnik, pozioma, masz ustąpić pieszym.

            • 1 1

            • (1)

              ale po chodniku nie można jeździć rowerem według ustawy. dlatego nazwali to inaczej w rozporządzeniu.

              • 1 1

              • Po "chodnikowej" części przy pionowym rozdzieleniu na znaku też nie można.

                Wersja z poziomą kreską jest jasna, mimo, że niekoniecznie zgadzam z istnieniem takiego cudaka, jak droga dla pieszych i rowerów.

                • 0 0

          • drogi rowerowo piesze (8)

            w obu formach są obarczone pierwszeństwem pieszych i wynika to z zapisu w PoRD.
            DDR położony przy chodniku nie jest już drogą dla rowerów, a staje się częścią "nieoddzielonej" wspólnej drogi rowerowo pieszej z wyznaczonym traktem dla pieszych i rowerów. Na zasadzie "położenia obok" nie można domniemywać zachowania części zasad, bo to zupełnie inna forma drogi.
            Prawo o ruchu drogowym wyraźnie określa, że rowerzysta "podczas korzystania" z dróg rowerowo pieszych musi zawsze ustępować pieszym.
            Z tego też nie może wynikać obowiązek jazdy rowerem taką drogą, bo to też wprost jest nadużycie wobec rowerzystów i forma dyskryminacji.

            • 3 1

            • Zgodnie z Twoją interpretacją (4)

              Nie istnieją pasy rowerowe w jezdni, bo na podstawie położenia obok jezdni nie można nazwać czegoś pasem rowerowym.

              • 2 1

              • (3)

                droga dla rowerów musi być odseparowana od chodnika i od jezdni.

                pas ruchu dla rowerów nie musi być odseparowany od jezdni bo tym się własnie różni pas ruchu od drogi dla rowerów.

                tak stanowi pord

                • 2 0

              • Ani słowa o odseparowaniu od chodnika. (2)

                DDR ma być odseparowany od innych dróg i jezdni tej samej drogi, bo inaczej jest pasem i tyle.

                • 0 4

              • Jest. Ma byc odseparowany od innych dróg. (1)

                Chodnik to droga. Droga przeznaczona do ruchu pieszych.

                • 4 0

              • Pokaż przepis, który tak mówi

                z PORD: chodnik – część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych;

                Droga jest częścią drogi?

                • 0 0

            • Wszędzie ta dyskryminacja (2)

              Wychodzi na to, że rowerzyści są bardziej dyskryminowani niż czarnoskórzy w Kentucky w latach dwudziestych.

              • 1 6

              • No dyskryminacja

                Jak kretyn stanie samochodem na DDR jest ok.
                Jak przejdziesz po nim z rowerem, to nagle kwik, że mu dach wgniotłeś...

                • 5 2

              • dla twojego bezpieczeństwa i wygody zamiat klatką schodową schodź zsypem.

                To nic, że wolniej i trudniej, utykasz, bo ktoś zablokował - zsuwaj się i właź na 10 swoim kanałem - to lepsze!
                Aaa, że nie dasz już rady na dziesiąte, nie masz siły się przeciskać i za długo to trwa? To nic, będzie ci raźniej, gdy powrócimy do zasady wysypywania śmieci z góry na dół!
                Ważne, że od tej pory nikomu nie przeszkadza twoja reklamówka w windzie i na klatce, a innym mieszkańcom łatwiej zbiegać, gdy nie schodzisz schodami lub windy nie blokujesz!

                • 2 1

      • (1)

        Na drodze dla pieszych i rowerów oznakowanej znakiem C13-16 z podziałem pionowym rowerzysta może jechać tylko po tej stronie, która jest zaznaczona symbolem roweru na tablicy. Rowery jadące z przeciwnych kierunków przestrzegają na swojej połowie ścieżki podstawowych zasad ruchu prawostronnego. Gdyby ścieżka była oznakowana znakiem z podziałem poziomym (np. rower na dole tablicy, a piesi na górze), rowerzysta mógłby jechać dowolną stroną uważając na ludzi.

        • 4 2

        • hahaha

          no i za chwilę masz przejście dla pieszych, skos na drugą stronę chodnika, co powinno skutkować ustawieniem nowego znaku

          • 1 2

    • Bez sensu budować ciąg pieszo-rowerowy. (17)

      To może zbudować ulice z pierwszeństwem rowerów jadącymi pośrodku drogi? Tak to teraz wygląda, taki ciąg pieszo rowerowy się do niczego nie nadaje co najwyżej dla emerytów i dzieci na rowerach.
      Czemu rowerzysta ma uważać na jakieś madki z nieprzewidywalnymi dziećmi i brać potem odpowiedzialność za kolizje. Tylko DDR albo wydzielony pas na ulicy taki jak na Jana Pawła II.

      • 10 12

      • Ojej.. Odpowiedzialność boli. (12)

        A powinieneś jeszcze :
        Kupić oc
        Jeździć w kasku
        Robić co roku przegląd roweru z wbiciem w dowód i w cepik(jak nie masz oświetlenia to odrazu wbite w system i w razie kontroli policji odrazu mandacik wiadomo za co)
        Co 5 lat badania czy możesz prowadzić pojazd czy może nie

        Wtedy można być roszczeniowym

        • 5 13

        • Można na rower patrzeć jak napisałeś wyżej, (3)

          ale rower, w przeciwieństwie do samochodu nie jest potencjalną maszynką do zabijania. Stąd jak mniemam, łagodniejsze przepisy dotyczące rowerów, aniżeli aut.

          • 11 6

          • (2)

            ale różnica prędkości jest większa.

            auto może maks 50kmh jechać w mieście
            rower może jechać 30-40kmh ( także po takim "chodniku". Nie ma ograniczeń )
            pieszy 2-3kmh

            • 3 5

            • Różnica energii jest dużo większa na korzyść (niekorzyść w tym wypadku?) samochodu (1)

              Ze względu na 10x większą masę. Kojarzysz zasadę zachowania pędu i te sprawy?

              • 5 3

              • myślę że większe szanse na bezwypadkowość ma jednak rowerzysta na jezdni niż pieszy na chodniku przy takich opcjach, zwłaszcza że ruch po chodniku nie jest "uporządkowany". Po jezdni jeździ się zgodnie z zasadami, na chodniku pieszy i rowerzysta może robić co mu się podoba.

                • 5 1

        • Mocne słowa, kiedy 10 milionów samochodów nie ma oc (6)

          A 12 milionów przeglądu...

          Za to roszczeniowość...

          • 9 3

          • Idiota (5)

            Skąd wytrzasnąłeś te liczby? Same TU szacują liczbę nieubezpieczonych pojazdów na max pół miliona.

            • 2 7

            • Z cepiku kretynie ;) (4)

              1. posiadających status zarejestrowanych - ogółem 28 678 674

              - osobowych 22 005 578

              - ciężarowych 3 203 256

              - autobusów 113 823

              - motocykli 1 388 809

              - motorowerów 1 304 014

              2. podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych - 28 678 674,

              3. posiadających aktualną polisę OC - 18 606 312,

              4. bez aktualnej polisy OC - 10 072 362,

              4. posiadających ważne badanie techniczne - 16 621 078,

              5. bez badań technicznych - 12 057 596.

              I mam nadzieję, że zaczną ścigać te 12 milionów Januszy, którzy swoimi szrotami zagrażają nam wszystkim

              • 4 1

              • Cepikiem to się w łeb grzmotnij (3)

                Wiesz że wg cepik najpopularniejszy samochód dostawczy to Żuk?

                • 2 4

              • Tym gorzej dla faktów, co? (2)

                No trudno, jest pewien poziom, poniżej którego nie zejdę.
                Miłego dnia.

                • 3 1

              • Och dzieci dzieci (1)

                Tyle razy się mówiło, że cepikiem to się można co najwyżej pokaleczyć, bo jest mniej dokładny niż mapy ciemnej strony Księżyca. A ci dalej swoje.

                • 0 4

              • Odpal google moon. Całkiem dobra dokładność.

                Masz rację, nikt się nie zna, tylko Ty o wielki pajacu z internetu :)

                Przestań już się ośmieszać

                • 2 0

        • Jeden z tych punktów jest nawet obowiązkowy. Przestrzegaj przepisów Cię obowiązujących - wtedy możesz być roszczeniowy.

          • 2 0

      • "madka" siedzi z tyłu

        • 2 2

      • No widzisz (2)

        A kierowca samochodu ma uważać na wszystko, w tym na opóźnionych umysłowo cyklistów.

        • 5 14

        • A Ty rozjeżdżasz tych opóźnionych umysłowo?

          Poznajesz ich po rowerach na dachu Passata?

          • 8 3

        • ty akurat uważać nie możesz

          ktoś z twoją umysłowością nie panuje nad sobą, a co dopiero miałby uważać na innych.

          • 3 2

    • Ta szczególnie przy Krewetce.

      • 5 0

    • Niech kierowcy się nauczą, zapięcie mają pierwszeństwo w strefie zamieszkania :-)

      • 1 0

  • Brawo za nowe drogi rowerowe, rowery to nasza przyszłość! (9)

    • 63 87

    • (1)

      Konie to nasza przyszłość. Tylko transport konny.

      • 29 13

      • Chciałeś zabawnie, a wyszło, jak zwykle. Je***ś, jak kobyła grzywą o beton.

        • 5 10

    • Zgadzam się (2)

      A teraz policja powinna popracować nad kulturą i przestrzeganiem przepisów przez rowerzystów stanowiących zagrożenie dla pieszych i zmotoryzowanych.

      • 25 14

      • Popieram, ale tez powinna odrazu objąć pieczą również kierowców którzy łamią przepisy i stanowią zagrożenie dla innych kierowców, rowerzystów oraz pieszych.

        Przestańcie siać ferment, że rowerzyści tacy be - we wszystkich grupach są d**ile i preferencja do środka transportu nie ma tu znaczenia.

        • 10 5

      • musieliby zacząć najpierw od kierowców

        skoro nie radzą sobie z nieporuszającymi pojazdami ( zaparkowanymi na chodnikach, trawnikach, gdzie sie da ) to jak mają pracować nad rowerzystami

        • 11 6

    • (1)

      chodnik dla pieszych to nie droga dla rowerow

      • 17 4

      • no głoszą takie herezje że pieszortowerowa to też droga rowerowa

        ale np "położona obok chodnika", bo to matoły bez szkoły! I co, że przepisy mówią, że tak nie jest - oni mają rację! Motodebile!

        • 1 1

    • Ale takie drogi rowerowe przyszlosci nie maja

      • 6 2

    • kompletna bzdura

      to tylko dojenie pieniędzy. Ruch rowerowy powinien być z zasady realizowany jezdnią.
      Spychanie rowerów na chodniki i sąsiedztwo z pieszymi nie ma nic wspólnego z polityką zwiększenia odpowiedzialności kierowców za kierownicą.

      • 3 2

  • (5)

    Naprawdę nie ma ważniejszych tras dojazdowych do PKM i SKM?

    • 49 10

    • A do jakiego przystanku brakuje DDR? (1)

      Do Kielpinka już trwa przetarg.

      • 7 1

      • No na przykład do takiego Wrzeszcza nie bardzo jest dojazd ddr od strony Politechniki. Nie mówię, że się nie da dojechać, ale w kwestii tras dojazdowych prędzej bym zrobił ddr na Dmowskiego od Grunwaldziej do dworca niż drugą nitkę na Legionów.

        • 8 5

    • To ścieżka do drugiego nieistniejącego basenu we Wrzeszczu (2)

      Ten na Wajdeloty był i nie ma a ten na skrzyżowaniu Legionów-Kosciuszki miał byc ale nie będzie

      • 5 1

      • to ścieżka do trzech szkół przy Legionów (1)

        • 1 0

        • Już widzę baletnice na rowerze.

          Wszystkie wożone SUV-ami prosto pod drzwi szkoły.

          • 2 1

  • w tym roku rusza rower metropolitalny a inwestyci brak. (10)

    Czy to wypali?
    W Gdyni nic się nie dzieje.

    • 32 14

    • W Twoim łbie też nic się nie dzieje.

      • 7 12

    • a co ma się dziać? (5)

      proszę konkrety

      • 2 8

      • Kup mi rower

        • 2 6

      • Kołobrzeska, remont pomorskiej, czarny dwór, hallera końcowy odcinek (3)

        Suchanino od strony Wrzeszcza, całe południe i przede wszystkim śródmieście.

        Wstyd żeby nie było żadnej możliwości przejazdu czy objazdu śródmieścia.
        Dojazd do centrum rowerem? Także tylko chodnikiem dla pieszych możliwy.

        • 6 0

        • jezdnią się jeździ (2)

          dzieckiem jesteś, żeby jeździć po chodnikach?

          • 1 2

          • To zazwyczaj słyszę od ludzi,

            którzy nie potrafią utrzymać równowagi na kostce brukowej...

            • 3 0

          • którą jezdnią przejadę śródmieście jak tam same brukowane deptaki są?
            hallera nie mogę bo złamie przepisy, podobnie pomorską.
            czarny dwór zakorkowany prawie zawsze że nawet rowerem ciężko się przepchać.
            na suchanino w godzinach szczytu do studzienki czy sobieskiego? Wątpliwa przyjemność
            Kołobrzeską? raczej to trasa dla kamikadze, tam nawet autobusy miejskie cisną jak głupie co w połączeniu z nawierzchnią może się źle skończyć.

            • 2 1

    • Inwestyci?

      Albo zjadłeś literkę, albo nie potrafisz pisać... ;)

      • 0 6

    • To napisał troll edek. U niego we łbie od 3 lat nic się nie dzieję

      • 1 3

    • Czy to wypali?

      Pytanie retoryczne

      • 0 4

  • A na co to komu? (10)

    Komu to potrzebne?

    • 51 60

    • wieśniakom z żukowa (8)

      gdy zaparkuja na obwodnicy i kiedy przyjadą do centrum PKMką to w centrum poruszać się będą rowerami. taki jest cel.

      • 4 5

      • Człowiek ze wsi wyjdzie

        Wieś w człowieku może się trzymać parę pokoleń, jak widać po przedmówcy...

        • 2 1

      • Nie jestem wieśniakiem z Żukowa (5)

        A absolutnie nie mam zamiaru poruszać się po centrum rowerem.

        • 2 3

        • Najlepiej nie poruszaj się wcale po centrum (4)

          Ułatwisz życie normalnym ludziom...

          • 2 2

          • Zdefiniuj normalność (3)

            Póki co patologia na dwóch kółkach to margines społeczny

            • 1 4

            • Patologia to zawsze margines (2)

              Jesteś członkiem klubu tautologii?

              Jeżeli potrzebujesz definicji normalności, pora sprawdzić, czy hemoroidy nie zatrzymały Ci dopływu krwi do mózgu...

              • 2 1

              • Patologia i margines społeczny (1)

                To nie są synonimy. Przykro mi, wielki językoznawco.

                • 1 2

              • A kto powiedział o synonimach?

                Czytasz w ogóle, czy tylko piszesz jak małpa na pałę?

                • 1 0

      • Czyli buraczane pojazdy, tom kolejny...

        • 0 3

    • Dla mnie !!!!

      • 2 3

  • obcisłogacich chamów kultury nie nauczysz (11)

    • 76 71

    • Podobnie jak kierowców ;-) (5)

      • 22 9

      • też... (4)

        • 4 3

        • (3)

          No tak, bo piesi to są idealni i żaden nigdy nie złamał żadnego przepisu :)

          • 7 1

          • i wychodzi na to (2)

            ze wszycy jestesmy poj...ani :D

            • 0 3

            • Taka prawda (1)

              Niestety taka prawda, każdy na tym portalu jedzie tylko na drugiego, kierowca na rowerzystę, rowerzysta na kierowce. A ja się pytam. każdy co tak wylewa ten swój jad jest taki idealny?? Założę się że większość narzekaczy na codzień jest na bakier z kulturą, zarówno na drodze, ddr jak i chodniku.

              • 3 1

              • Najgorsze jest to poczucie, że ja mogę łamać prawo, bo inni łamią.

                I masz pętlę, której nie ma jak przerwać...

                • 3 0

    • (3)

      A co z Tobą ? Jak tam postępy w tym zakresie ? Uważasz, że luźne majtki i niski krok wystarczająco świadczą o szlacheckim pochodzeniu ?

      • 9 10

      • (2)

        Dokladnie, Mirasku przeobcisly. Jestem szlachta, ty kmiotem.

        • 2 7

        • Wiadomo, szlachta nie pracuje :)

          A tak na serio, masz rodowód i herb, parobku? :D

          • 4 1

        • Dobrze, że to napisałeś. W przeciwnym razie, ktoś mógłby przypisać nam odmienne role. Pozdrawiam.

          • 3 2

    • Nauczysz :)

      • 1 0

  • podzialy rodza tylko nienawisc, (11)

    tylko ciagi pieszo rowerowe maja sens i bezwzgledna wina kierujacego rowerem za wypadki na tych wspolnych chodnikach.

    • 48 26

    • (5)

      A więc też zlikwidujmy ulice! Tylko ciągi pieszo - samochodowe z pierwszeństwem pieszych

      • 26 6

      • Od dawna już są takie drogi gdzie pieszy ma pierwszeństwo (4)

        Ameryki nie odkryles

        • 10 5

        • Kilka na całe miasto, tam gdzie i tak nie ma samochodem po co wjeżdżać. (2)

          Chciałbym to zobaczyć na przykład na Słowackiego...

          • 4 3

          • nie kilka - mało wiesz o mieście (1)

            prawie na każdym osiedlu tak jest
            wszędzie tam gdzie stoi znak strefa zamieszkania, taki niebieski prostokąt z pieszym, domkiem i samochodem

            • 2 1

            • Ten, który mówi, że nie wolno parkować poza wyznaczonymi miejscami?

              To chyba dużego wrażenia na kierowcach nie robi...

              • 5 0

        • są na osiedlach ale tu chodzi aby główne ciągi komunikacyjne były w takiej postaci

          • 4 1

    • (2)

      Strefa zamieszkania w calym miescie. Maksymalna predkosc na jezdzniach 20km /h!

      • 21 4

      • Ok, ale jak już jest 20, to dla rowerzystów z rejestracjami na rowerze też. (1)

        Obowiązkowe liczniki!! I mandaty i zavieranie uprawnień na rower za przewinienia. Policja drogowa na rowerach!

        • 3 8

        • A co Ci da rejestracja na rowerze?

          I tak nie ustalisz kierowcy... A zabieranie uprawnień za przewinienia jest, tylko egzekwowane tak, jak przy samochodach. Dopóki w nic nie przywalisz, nikt Cię nie sprawdzi jak nie masz...

          • 5 1

    • A kto tego rowerzystę znajdzie, jak ucieknie po spowodowaniu wypadku? (1)

      • 6 3

      • Policja

        • 4 0

  • To najważniejsza inwestycja w Gdańsku... (2)

    Kończ waść wstydu oszczędź

    • 36 29

    • Jaka inwestycja? Jak ja powiem, że za rok wybuduję 1000 takich ścieżek to już jest inwestycja?

      • 5 5

    • Przestań wypisywać durne komentarze to się wstydzić nie będziesz.

      • 11 1

  • Komunikacja miejska w Gdańsku umiera

    To chociaż rowerem za darmo będzie można dojechać

    • 54 13

  • Niedlugo jesien (10)

    Rowerzysci łamiące przepisy notorycznie powoli beda znikać na rok z ulic uff

    • 57 43

    • (2)

      ja cały rok jestem

      • 11 6

      • Dobrze

        Ale nie lam przepisów

        • 6 4

      • Ja też !

        • 2 0

    • nie wszystko wygląda tak jak u ciebie w pcimiu

      • 9 10

    • (4)

      Niestety szroty jeżdżą cały rok, jedyna nadzieja w zimowych przymrozkach i akumulatorach jeszcze pamiętających Gerharda Schrodera.

      • 22 10

      • (1)

        Gorzej, gdy opony i hamulce również go pamiętają...

        • 8 1

        • i wycieraczki

          w deszcz taki jedzie środkiem drogi, wg. nawigacji, bo przez szybkę nic nie widzi

          • 2 0

      • Gdańszczanin - ukryta opcja niemiecka? (1)

        Wychodzi folksdojcz z worka, Schroeder pierwszy widzę się przypomina?

        • 0 4

        • za tępy jesteś, więc ci wyjaśnię

          kojarzy mu się (słusznie) politykier niemiecki
          bo i samochód jest z demobilu niemieckiego
          oraz produkcji niemieckiej

          gdyby częściej kupowano złom francuski, albo japoński, polityk był by stamtąd
          ale to było by dla ciebie jeszcze trudniejsze, bo ty nieczytaty ciemny prawiczek jesteś

          • 4 1

    • Rowerzysci łamiące przepisy

      lamiacy,to raz. a wtedy ty krolowo szos i chodnikow bedziesz mogla swobodnie i bez stresu prowadzic swoje auto

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane