• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatne parkowanie w Dolnym Wrzeszczu. Dyskusja

Krzysztof Koprowski
31 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
We Wrzeszczu Dolnym nie tylko trudno zaparkować, ale nawet przejść pieszo. Nz. ul. Biała. We Wrzeszczu Dolnym nie tylko trudno zaparkować, ale nawet przejść pieszo. Nz. ul. Biała.

Czy Strefą Płatnego Parkowania powinien być objęty także Wrzeszcz Dolny? Mieszkańcy dzielnicy skarżą się na nadmiar aut - szczególnie po rozszerzeniu strefy w sąsiedniej dzielnicy, ale do poboru opłat nie są w pełni przekonani. Ostateczna decyzja zostanie podjęta nie prędzej niż za kilka miesięcy.



Czy we Wrzeszczu Dolnym należy wprowadzić płatne parkowanie?

Wrzeszcz Dolny od lat boryka się z autami kierowców, którzy przyjeżdżają nimi do pracy i tutaj parkują, omijając płatny postój na ulicach sąsiedniego Wrzeszcza Górnego. W ostatnich miesiącach problem przybrał na sile, gdy po drugiej stronie torów kolejowych opłaty zaczęto pobierać na kolejnych ulicach.

- Problem dotyczy szczególnie ulic Białej zobacz na mapie Gdańska, Danusi zobacz na mapie Gdańska, Zawiszy Czarnego zobacz na mapie Gdańska, Konrada Wallenroda zobacz na mapie Gdańska, Aldony zobacz na mapie Gdańska czy Grażyny zobacz na mapie Gdańska - wylicza Krystian Kłos, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Mamy kilku mieszkańców, którzy regularnie wnioskują do rady o utworzenie SPP. Otrzymaliśmy też kilkadziesiąt sygnałów od osób, które twierdzą, że "trzeba jakoś rozwiązać problem nadmiaru aut" i - biorąc pod uwagę przykłady innych dzielnic - także skłaniają się ku wprowadzeniu SPP.
Rada Dzielnicy Wrzeszcz Dolny do tematu wraca po kilkuletniej przerwie. Już w poprzedniej kadencji, w listopadzie 2012 r., proponowano objęcie płatnym postojem ulic w obszarze Biała zobacz na mapie Gdańska - Wyspiańskiego zobacz na mapie Gdańska - Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska - Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska. Ostatecznie pomysłu tego nie wprowadzono jednak w życie.

Wstępna propozycja granic Strefy Płatnego Parkowania we Wrzeszczu Dolnym. Wstępna propozycja granic Strefy Płatnego Parkowania we Wrzeszczu Dolnym.
Obecnie proponuje się nieco większy obszar, bo sięgający do al. Legionów zobacz na mapie Gdańskaul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Koncepcję zmian przedstawiono w poniedziałek mieszkańcom dzielnicy, którzy - jak się okazało - są wprawdzie za zmianami w parkowaniu, ale niekoniecznie w takiej formie.

Mieszkańcy: SPP nie rozwiąże problemu z parkowaniem



- Oczekiwałem projektu inwestycyjnego, który poprawi obecną sytuację, a słyszę, że mamy zgodzić się na płatne parkowanie. Mieszkam przy ul. Aldony, gdzie od 50 lat nikt nawet nie wyremontował chodnika i trzeba nieraz chodzić jezdnią, aby ominąć auta. Skoro chcecie zrobić płatny postój, to bez sensu jest tutaj nasza obecność - komentował przedstawioną propozycję rady jeden z mieszkańców.
- Albo dacie kasę, albo nie będziecie mieli gdzie parkować - to nie jest żadne rozwiązanie. Jeżeli mamy płacić "tylko" 10 zł miesięcznie [tyle wynosi miesięczna opłata dla mieszkańca, dla osoby przyjezdnej abonament to 500 zł mies. - dop. red.], to niech pan przewodniczący nam da te 10 zł! Proszę przedstawić coś innego! - domagał się inny mieszkaniec, który sam jednak nie był w stanie podsunąć innego pomysłu.
- Nie rozumiem, dlaczego mamy płacić, nie dostając nic w zamian. Mieszkałem wcześniej na Starym Mieście i tam wprowadzenie SPP oraz ograniczenia wjazdu spowodowało, że ludzie zaczęli się wyprowadzać. Auto nie jest oznaką luksusu, ale narzędziem pracy. "Wypchnięcie" aut z centrum miasta powoduje, że ludzie się wyprowadzają i rośnie przestępczość - argumentował kolejny mieszkaniec.
  • Spotkanie z mieszkańcami odbyło się w II LO przy ul. Pestalozziego.
  • Spotkanie z mieszkańcami odbyło się w II LO przy ul. Pestalozziego.
  • Spotkanie z mieszkańcami odbyło się w II LO przy ul. Pestalozziego.
Mieszkańcy ponadto skarżyli się na oddawanie wspólnotom dużych pod względem powierzchni podwórek, na których stoi tylko kilkanaście aut, podczas gdy reszta kierowców nadal parkuje na przyległych ulicach, oraz nadmiar słupków, uniemożliwiających parkowanie na chodnikach, co prowadzi do pozostawiania aut na jezdni i ograniczania swobody przejazdu.

Czytaj też: Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?

Alternatywne rozwiązania dla kierowców



Pojawiło się też kilka propozycji, które na bieżąco omawiał Robert Krasowski, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni:

  • Wprowadzenie parkowania na wybranych ulicach wyłącznie dla mieszkańców - zdaniem GZDiZ jest to niemożliwe prawnie, a ponadto, gdy każda dzielnica wystąpi z podobnym pomysłem, jazda autem straci całkowicie sens, bo będzie można parkować niemal wyłącznie pod własnym domem.
  • Zmiana wybranych ulic dwukierunkowych na jednokierunkowe, co zwiększy liczbę miejsc i pozwoli przenieść chociaż częściowo auta z chodników na jezdnie - pomysł wymaga kompleksowej analizy ruchu, ale jest realny do wprowadzenia.
  • Utworzenie kilku miejsc parkingowych tylko dla aut współdzielonych (ang. car-sharing) z możliwością zatrzymania taksówek - propozycja będzie wymagała analizy pod kątem zgodności z prawem.
  • Wprowadzenie ograniczeń czasowych w parkowaniu dla osób przyjezdnych np. do dwóch godzin - propozycja ta spotkała się krytyką innej osoby, która zwróciła uwagę, że brakuje możliwości wyegzekwowania takiego zapisu.

Czytaj też: Przetestowaliśmy system współdzielonych aut

Zaparkowanie auta na ul. Danusi. Zaparkowanie auta na ul. Danusi.

Mieszkańcy: bierzmy przykład z Wrzeszcza Górnego



Nie każdy z obecnych na spotkaniu był jednak przeciwko wprowadzeniu opłat. Jako argumenty "za" wyliczano m.in. czystsze powietrze, łatwiejsze znalezienie miejsca dla osób przyjezdnych oraz więcej miejsca do parkowania dla mieszkańców dzielnicy.

- Na całym świecie nie wprowadzono skuteczniejszego rozwiązania niż SPP. Możemy się "osłupkować", ale kierowcy i tak potem parkują na środku chodnika, omijając słupki. Wrzeszcz Górny był mądry i wprowadził SPP, a kierowcy zaczęli parkować w naszej dzielnicy, bo jesteśmy frajerami i nie przygotowaliśmy podobnych regulacji - przekonywał w dosadny sposób mieszkaniec ul. Wyspiańskiego.
- Jestem mieszkańcem ulicy Waryńskiego. Proszę przejść się na drugą stronę torów [do Wrzeszcza Górnego - dop. red.] . Od kiedy wprowadzono w tamtej części ulicy SPP, mieszkańcy nie mają problemów z zaparkowaniem - zwracał uwagę kolejny mieszkaniec.
Parkowanie na ul. Waryńskiego w dzień powszedni. Parkowanie na ul. Waryńskiego w dzień powszedni.

Żadna decyzja jeszcze nie zapadła



Warto podkreślić, że nie zapadła jeszcze żadna decyzja w zakresie wprowadzenia opłat za parkowanie we Wrzeszczu Dolnym. Rada Dzielnicy może wystąpić poprzez swoją uchwałę z taką inicjatywą do władz miasta i Rady Miasta. Dopiero gdy tam zyska ona poparcie, a radni miejscy przyjmą stosowną uchwałę i przekażą odpowiednie środki finansowe na uruchomienie strefy, rozpoczną się prace nad fizycznym poborem opłat, czyli wymalowaniem miejsc i ustawieniem parkometrów.

W przywołanym już Wrzeszczu Górnym lokalna rada dzielnicy uchwałę rozszerzającą dotychczasową granice SPP, przyjęła w grudniu 2016 r., zaś pobór opłat rozpoczęto dopiero w październiku następnego roku.

Obowiązujące granice SPP we Wrzeszczu Górnym. Obowiązujące granice SPP we Wrzeszczu Górnym.
- Po zebraniu uwag mieszkańców spotkamy się pracownikami Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni celem przygotowania projektów, które następnie przekażemy mieszkańcom do zaopiniowania. Inne rozwiązania niż SPP są wciąż możliwe - zapowiada przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Dolny.
- Z dotychczasowym opinii mieszkańców dzielnic, gdzie wprowadzono SPP, wynika, że rozwiązanie to sprawdza się. Pozwala "wydobyć" przestrzeń miasta dla postoju pojazdów, nie szkodząc przy tym innym uczestnikom ruchu. Liczymy, że mieszkańców nie tyle będziemy przekonywać do SPP, co sami poczują, że jest to rozwiązania problemów, z którymi dzisiaj się borykają - powiedział tuż po spotkaniu kierownik Działu Inżynierii Ruchu w GZDiZ.
Czytaj też: Koniec chaosu na chodnikach dzięki płatnemu parkowaniu?

Miejsca

Opinie (356) 4 zablokowane

  • (15)

    Wielokrotnie pokazujecie "parkowanie" aut jak na zdjęciach powyżej. Przecież to jest jakaś kpina. Czemu z tym nic się nie robi? Sam jeżdzę samochodem,ale nigdy tak nie zaparkowałem by ktoś nie miał jak przejśc. Nigdy,gdyś sam czesto jestem pieszym spacerowiczem.

    • 206 8

    • Straż MIejska?

      • 20 3

    • Tak parkują u siebie na wsi - to potem nie zwracają uwagi jak zaparkować w mieście! (8)

      PiSoderaści mają węża w kieszeni i nie zapłacą za parkowanie - lepiej dla nas - będzie więcej miejsca do parkowania!

      • 20 18

      • tylko POs***lemingi myślą ,że wszystko im wolno -POpatrzcie na Budynia i świtę (5)

        zgroza .............

        • 7 18

        • Zobacz na zawłaszczenie Muzeum II Wojny Światowej, TK, SN, PKW, Radiowej Trojki, zniszczenie stadniny koni (4)

          i na 200 mln dla Fundacji Narodowej, która głownie zajmuje się stawianiem billboardów o tym, że emerytowany sędzia ukradł jeansy.

          • 13 6

          • A jak były zawlaszczone przez PO to wszystko było dobrze? (3)

            Jak przekręty funkcjonariuszy PO były zamiatanie pod dywan to było dobrze? Jak Pani HGW pozwalała na rozkładanie Warszawy to było dobrze?? Jak tolerowano Amber Gold było dobrze? W myśl zasady, że jak Kali ukraść krowę to bardzo dobrze ale jak Kalemu ukraść krowę to źle.

            • 5 12

            • argumenty nieprawdziwe

              jakie przekręty zostały zamiecione pod dywan ?
              w Warszawie oddawano mieszkania zarówno za czasów HGW jak i LK, większość właścicieli miała wyroki sądowe bo nikt nie chciał uchwalić prawa o reprywatyzacji i to za czasów Kaczyńskiego zwrócono kamienicę rodzinie męża HGW którą teraz odebrano.
              Amber Gold nie tolerowano, zostało złożone zgłoszenie do prokuratury ( jeszcze wtedy niezależnej) ale nieudolność pani prokurator spowodowała że schowała akta do szuflady, bo nie miała wiedzy jak ścigać takie przestępstwa gospodarcze

              • 4 3

            • Masz dowody - idź do prokuratora (1)

              Nie masz - nie powtarzaj propagandowej papki.

              Jak to jest - 3 lata rządów, premier, prezydent, min. sprawiedliwości, prokurator generalny, TK i SN w rękach PiS. Podobno miliony dowodów.

              Tylko zero skazanych. Ba, kilka spraw w sądzie i to dla jakichś pionków.

              Złodzieje, niezależnie od opcji politycznej powinni siedzieć w więzieniu. Póki co PiS nic z tym nie robi.

              Opcje:
              1. Nie umieją
              2. Nie mają dowodów, a całość to były wyborcze brednie
              3. PiS kryje przestępców

              Istnieje inna opcja?

              • 9 1

              • Każdy ma swoje za uszami i każdy na każdego ma jakieś haki.
                Dlatego nikt nie wsadzi nikogo ważnego, żeby za chwile, jak się sytuacja polityczna zmieni, samemu nie pójść siedzieć

                • 1 0

      • (1)

        a na zdjeciu rejestracja GD. wiec nie chrzan ze to ludzie ze wsi tak jezdza.

        • 5 0

        • chłop ze wsi wyjdzie

          ale wieś z chłopa nie zawsze

          • 1 3

    • nadchodzą czasy, że będziemy płacić za parkowanie we własnych garażach, ach sorry przecież już płacimy np za obowiązkowe oc całoroczne, gdzie np w DE można okresowo wyrejestrować auto, w pl nie, albo przeglądy co roku, w DE co 2 lata

      • 17 12

    • (2)

      Policja i straż miejska śpi. Wzywajcie leniuchów do interwencji. Składajcie skargi na bezczynność służb. To działa!!!

      • 16 1

      • (1)

        W Stanach nie do pomyślenia parkowanie na chodniku!
        Pięć minut i laweta za miacho 400 dolców do widzenia!

        • 5 1

        • Plus bodajze 500 za wjazd chodnik. Kochaniutki a wystarczy dac prace kilku paniom z groznym grymasem i szafa gra. Monety leca na chodniki i czysciuchno.

          • 4 0

    • Trzeba wziąć sprawy we własne ręce

      Na to, że policja i SM same z siebie coś z tym zrobią, to nie ma co liczyć. W Warszawie prężnie działa spora grupa osób, które zgłaszają takie "parkowanie" samodzielnie i wtedy służby muszą się nimi zająć. W Trójmieście taka grupa dopiero powstaje. Jak ktoś chce dołączyć, to zapraszamy na fejsa - wystarczy wyszukać "Grupa Zaganiaczy Gdańskich Świętych Krów"

      • 3 2

  • ) (17)

    Dziwne ludzi stać na auto za 80000zl a żal 5 zł wydać na parkometr.....

    • 147 70

    • (2)

      Ludzi nie stać na auto za 80 tysiaków. Stać ich i to często ledwo,ledwo na ratkę za takie auto. Później parkują gdzie się da by nie płacić,płuczą na myjkach za 5zł mówiąc wszystkim,że mają umyty samochód bo na myjnię ich nie stać,płyn do spryskiwaczy najtańszy(zacieki wkoło przedniej szyby) ... Niestety. Albo stety.

      • 27 19

      • zacieki wokół przedniej szyby (1)

        wynikają z kształtu szyby/karoserii, ew. rodzaju spryskiwaczy nie z jakości płynu...w jednym samochodzie nie mam praktycznie w ogóle, w drugim sięgają czasem szyby bocznej, bo tak mam wyprofilowana szybę i słupki :D płyn ten sam...w sumie nie wiem, czy drogi, czy tani:D , ale możesz się dowartościowywać...

        • 7 3

        • Kupuje sonaxa i mam zacieki straszne

          • 0 0

    • bo to tzw. Janusze biznesu

      • 8 7

    • na którym z tych zdjęć masz auto za 80k? ja widzę auta po 5-15 tysięcy (2)

      • 21 7

      • W Polsce średnia wieku auta to 13lat (1)

        Więc i wartość średnia w granicach 10-15tyś ;)
        Nie ma się co dziwić że nikt nie chce płacić jeszcze za parkowanie starego Lanosa

        • 4 3

        • 15lat nie 13.

          • 1 0

    • Ludzi stac, kwestia tego ze miasto wprowadza dodatkowa oplate a samo nie daje nic w zamian... i to wszystko w ramach pomocy (4)

      doslownie bratnia pomoc niczym ze wschodu.

      • 16 15

      • co to ta bratnia pomoc ze wschodu? (3)

        • 1 7

        • minusy daliście bez wyjaśnienia (2)

          jestem Kamil, mam 10lat, chciałbym wiedzieć o co chodzi z bratnią pomocą?

          • 2 7

          • To już Tobie wyjaśniam (1)

            Mieszkaniec strefy płatnego parkowania płaci 10 zł, czyli tyle co nic. Kierowca spoza strefy za ten abonament płaci 500. Zatem za niewielką opłatą masz gdzie postawić samochód pod domem.

            • 2 1

            • Dać tyle co w Gdyni - 30 zł

              • 0 0

    • (1)

      ja tu nie widze na zdjeciu ani jednego auta za 80 tys

      • 7 2

      • a to bmw co parkuje na środku zdjęcia?

        • 1 1

    • ile znasz osob ktore stac na takie auto ? (1)

      • 5 0

      • Wszystkie

        • 1 0

    • żenada płatne parkowanie

      policz sobie całość opłaty za auto, benzyna, przegląd i cały czas wszedzie za parkowanie to zdzierstwo żeby nie móc parkować blisko danego miejsca czy pracy czy też sklepu żart, może powinni płacić tylko bogaci , gdyby był dobry dojazd do pracy jeżdziłabym autobusem ciągle przez to że musiałąm dwoma autobusami jężdzić sie spózniałam albo z wrzezszcza na suchanini prezez morene lub przez gdańsk tutaj i tutaj opożnienia jak jedno się spóżni nie zdąże na drugi , zróbcie z tym porządek a nie płatne parkowanie wszędzie

      • 3 5

  • Strefy są bardzo dobrym rozwiązaniem (8)

    Niech ludzie po prostu się pogodzą z faktem, ze posiadanie auta = wydatki na parkingi

    • 137 88

    • Komuniści

      Abonament za 10zł miesięcznie za parkowanie to jest jakaś kpina z pozostałych mieszkańców płacą podatki!!! Paczka papierosów kosztuje więcej, o alkoholu już nie mówiąc!! Ciekawe ile Ci narzekacze wydają tygodniowo na papierosy i alkohol? Nie dość że za grosze mieszkają w komunalnych mieszkaniach to jeszcze wszystko inne im się należy najlepiej za darmo!! KOMUNA podobno zdechła ale jak KOMUNIŚCI zostali!!!

      • 35 21

    • Posiadanie auta = wydatki na paliwo + ubezpieczenie+ opłaty drogowe = wysokie koszty (2)

      Przypominam sobie czasy kiedy posiadanie prawa jazdy i samochodu było przez pracodawców dodatkowo premiowane. Wszyscy sobie tę umiejętność wpisywali do CV. Dzisiaj zaraz się okaże, że to jest naganne a ludzie jeżdżący będą karani.

      • 11 20

      • kiedyś wpisywało się w CV "umiejętność obsługi komputera" (1)

        dziś są specjalne strefy no-wifi. I co?

        • 6 1

        • I się ze***ło!

          • 2 4

    • Akurat

      Po pierwsze, SPP to świetny przykład na to, jak ustrój walczy z problemami, które sobie sam stwarza, urzędników coraz więcej, problemów coraz więcej i frustracji też.
      Po drugie, każdy jest już z tym pogodzony i np. ja wiem, że:
      - jak gdzieś jadę na zakupy to za parkowanie na terenie prywatnym muszę płacić i jest to dla mnie normalne
      - chcę parkować pod domem to też muszę sobie miejsce znaleźć, wykupić, wynająć etc.
      Natomiast nie ma i nigdy nie będzie mojej zgody na prowadzenie przez polityków/urzędników działalności gospodarczej.

      • 6 6

    • Ja bym poszedł dalej grodząc poszczególne dzielnice i zrobić tylko furtki w niektórych miejscach (1)

      Mieszkańcy za wejście zniżkowo będa płacić 5 PLN na miesiąc a spoza dzielnicy 10 PLN na miesiac. A czym to sie różni od wjeżdżania do "nie swojej" dzielnicy i parkowania?
      A gdzie jest KOD który zamiast bronić konstutucji i równości obywateli wobec prawa akceptuje zróżnicowanie w opłatach za parkowanie na publicznych jeszcze póki co ulicach. A może już sprywatyzowano ulice?

      • 1 5

      • W wygwizdowie, w ktorym mieszkalem za mlodu poszli jeszcze dalej i mozna bylo w ryj dostac na nie swojej ulicy. Nawet nie trzeba bylo daleko isc. Myslalem, ze takiej wiochy w duzym miescie nie bedzie ale tutaj jest podobnie. Sloiki jak tu sie nazywa nowych mieszkancow kojarza sie tutejszej cholocie ze wszystkim ci najgorsze

        • 3 1

    • Star

      A niby dlaczego? Płacę podatek drogowy. Może wprowadzimy podatek od stania na chodniku? Masz buty to płać!

      • 2 2

  • Zróbmy strefę na cale województwo bez wyjątków a pola zalejmy betonem (2)

    • 80 33

    • to jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni (1)

      • 5 2

      • Oczywiście ta zieleń to nazwa "zieleń" widniejąca na słupie

        na betonowym polu, wśród zwałów batonu.
        Czasem się tylko zdmuchnie pył spalinową dmuchawą, żeby było widać zieloną farbę...

        • 2 1

  • (20)

    Ludzie pracujący na Górnym Wrzeszczu zaczęli parkowac na Dolnym - ze względu na strefę. Dopóki nie poprawi się komunikacja miejska, problemu nie rozwiążecie - płatne parkowanie sprawi, że auta będą poparkowane w krzakach. Czas wybudować parkingi albo dać bezwzględny priorytet tramwajom (Łostowice-Wrzeszcz 20 min max). I tramwaj na Nowej Politechnicznej.

    • 147 31

    • (10)

      może czas pomyśleć nie tylko o kolejnych nowych blokach ale o parkingu podziemnym kilkupoziomowym za przystępną cenę i będzie po kłopocie

      • 30 18

      • podziemne parkingi stoją puste w centrum Krakowa i centrum Gdyni (4)

        wpływy za korzystanie z takich parkingów nie pokrywają kosztów ich budowy i utrzymania

        • 20 7

        • (1)

          To za co płacimy podatki?

          • 8 18

          • jakie podatki płacisz? kierowcy żadnych dodatkowych podatków nie płacą, a jakie wymagania mają

            • 4 5

        • (1)

          Płatny parking to nie parking. Dopóki cena postoju na parkingu podziemnym nie będzie niższa niż w strefie nikt nie będzie tam parkować. Jedyny sposób na wypchnięcie blachosmrodów z chodników, trawników, klepisk itd. To stawka 10 zł /h. Posiadanie auta to koszty nie przywilej i trzeba być tego świadomym.
          Chciałbym serdecznie podziękować za wprowadzenie strefy na Traugutta. Od razu jakby mniej aut tfu studentów. Studencie, jeśli stać cię dojeżdżać na PG autem powinno cię też stać opłacić parkowanie.
          Moim marzeniem jest likwidacja klepisk w okolicach Traugutta i Sobieskiego. Do dzieła miasto Gdańsk!!!!

          • 15 19

          • Mniej studentów?

            Mniej studentów bo przenieśli się na Sobieskiego, jakby mogli to zaparkowali by na działkach albo w lesie

            • 2 0

      • (2)

        Co to znaczy przystępną??
        Przecież nawet gdyby opłata miała pokryć tylko koszt budowy i bieżącego utrzymania licząc w horyzoncie nawet 30-letnim to byłaby znacznie wyższa niż obecne opłaty w SPP...

        A za 10 czy 20 lat prawdopodobnie posiadanie własnego samochodu będzie całkowitym przeżytkiem bo za rogiem już widać elektryczne auta autonomiczne dostępne na żądanie.

        • 18 3

        • To płać cene rynkową z tramwaj (1)

          Jw.. Do KM dopłacamy wszyscy...

          • 5 2

          • dopłacamy ale znacznie mniej niż na fanaberie dla kierowców.

            • 7 1

      • może za cenę rynkową?

        • 2 0

      • ile to dla Ciebie "przystępna cena"?

        1pln? 2? 3? Trzy już masz teraz. Dużo? No to może dwa. Napisz do Rady MIasta, że trzeba obniżyć opłatę. Ja sobie myślę tak. Ktoś wybuduje parking podziemny wielopoziomowy - ale to nie może być miasto. Miasto nie ma mojej zgody na wydawanie pieniędzy na parking podziemny, bo przecież miejsca postojowe są - w tej chwili we Wrzeszczu Górnym - zaraz za torami - pełno ich, to po co parking. Prywatny niech sobie zbuduje za własne. Pozyska teren za grubą kasę, później wykopie jeszcze droższą dziurę i zabetonuje ją. I teraz musi mu się ta inwestycja zwrócić. Jak myślisz ile kierowca będzie musiał zapłacić za parkowanie na takim parkingu? 10 pln/godz?

        • 5 2

    • (1)

      Redaktor Koprowski ma rozdwojenie jaźni, bo pisze artykuły jak ten wyżej a potem peany na temat Forum Gdańsk :D Ja rozumiem, że artykuł sponsorowany ale serio??
      Niestety, odnoszę wrażenie że jest duży odłam FRAG którzy kierowców najchętniej by wysłali na inną planetę a ich idealny świat to weganie na rowerach, restauracje z hummusem na każdym kroku i kawą z mlekiem sojowym.

      • 13 16

      • Takie idealne swiaty powstaja juz tam gdzie sa strefy parkowania. Dla niektorych jest to ten ostatni brakujacy argument za przeprowadzka w bardziej przyjazne rejony. Pytanie tylko czy wystarczy nielubiacych samochodow zeby zasiedlic opuszczone dzielnice i czy placa wystarczajace duze podatki. Oby sie nie skonczylo jak w Detroit.

        • 0 3

    • Strefa zamieszkania w całym wrzeszczu i z bani (4)

      To jak to teraz w górnym zrobili, jest śmieszne wręcz.
      Po jednej stronie ulicy płatny parking, to ludzie stają po drugiej, bo nie ma zakazu...

      • 8 2

      • (3)

        Ktoś chyba nie zna znaków. Miejsca wyznaczone są tylko dla osób przyjezdnych, miejsca nieoznakowane dla przyjezdnych poza godzinami obowiązywania opłat lub tylko dla mieszkańców przez całą dobę. Opłaty są jednak obowiązkowe po obu stronach ulicy!!!

        • 4 1

        • Ustawa o drogach publicznych, art. 13b ust. 1 (2)

          Opłatę, o której mowa w art. 13 ust. 1 pkt 1, pobiera się za postój pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, w WYZNACZONYM MIEJSCU, w określone dni robocze, w określonych godzinach lub całodobowo.

          Jak ktoś przyjął mandat nie stojąc na wyznaczonym miejscu to już jego problem...

          • 1 0

          • (1)

            A to nie jest tak, ze nie wolno parkowac poza wyznaczonym miejscem?

            • 2 0

            • Wolno. Jeśli nie ma jednoznacznego zakazu wyrażonego znakiem

              ale tylko wtedy, gdy nie utrudniasz ruchu innym jego uczestnikom.

              • 2 0

    • SPP ma sens gdy jest gdzie uciekać

      Bardzo dobry komentarz poprzednika.
      Z górnego Wrzeszcz uciekają na don't E no jest za darmo i w miarę blisko

      A gdzie będą uciekać potem? Wszędzie gdzie popadnie, krzaki itd five tych miejsc się znajdzie na Dolnym Wrzeszczu

      • 3 1

    • Ty tak poważnie?

      Największy węzeł komunikacyjny w całym Trójmieście. Autobusy, tramwaje, SKM, PKM, PKP. Do tego trzy (!) GH z parkingami na kilka tysięcy samochodów (w godzinach pracy niemal pustych).

      • 3 0

  • (7)

    Jak zwykle redaktor Koprowski walczy z samochodami. Chyba na tym portalu nie ma większej propagandy prowadzonej przez koprowskiego wielkiego obrońcę FRAGU. Jakby mógł o wywalił by auta z miasta a ulice zamienił w chodniki same

    • 89 85

    • Nie wszystkim się marzy Moskwa... oh wait... tam też zaczynają zwężać ulice i poszerzać chodniki.

      • 24 7

    • wrogiem samochodów są inne samochody a nie redaktor Koprowski

      • 24 8

    • To bardziej Budyń z ekipą walczą o kasę. (3)

      Powtykali do rad dzielnic swoich młodych demokratów i ci lobbują za dobrowolnym opodatkowaniem się na rzecz wydatków cesarza

      • 12 15

      • na te strefy kasta adamowicza tylko czeka zza biurek i się śmieje, że barany same chcą płacić (2)

        i sami się proszą o wyznaczanie spp
        kasa wpływa i na co idzie?

        • 7 6

        • Bo to idioci chcą SSP, mądrzy ludzie by zrobili tak jak jest w UK. (1)

          • 3 5

          • a jak jest w UK?

            • 7 0

    • z tym wywaleniem wszystkich aut z miasta to jest niezły pomysł, masz ty łeb

      • 8 4

  • I po co? To nic nie da. Parkingi należy budować darmowd na obrzeżach dla przyjezdnych, potem piętrowe DARMOWE w wyznaczonych (15)

    Wtedy będzie porządek. Nikt nie zaparkuje na trawniku bo po co

    • 54 38

    • darmowe :D

      ciekawe, może jeszcze sponsorować paliwo blachosmrodom?

      • 21 16

    • Wszystko darmowe... (9)

      ... Tylko ciekawe kto to wybuduje i bedzie utrzymywal za darmo? Komuna sie skonczyla.

      • 14 3

      • podatnik zapłaci, tak jak sponsoruje 500+ debilom nierobom!

        • 7 1

      • Rower (5)

        A ile płacą rowerzyści za wybudowane za ciężkie pieniądze ścieżki rowerowe? Czyżby nie są darmowe, stojaki na rowery również.

        • 11 9

        • W porównaniu do kosztu budowy i utrzymania jezdni można powiedzieć, że są darmowe.

          • 13 4

        • "A ile płacą rowerzyści za wybudowane za ciężkie pieniądze ścieżki rowerowe?"

          Nie czepiaj się rowerzystów. Równie dobrze można zapytać ile płacą piesi za budowanie i utrzymywanie chodników.

          • 5 5

        • Nie sa.

          • 0 1

        • przynajmniej nie zatruwają środowiska

          • 3 1

        • to łatwo policzyć. w Gdańsku jest 100km dróg dla rowerów.
          1km to średnio 500 tys. co daje ok 50 mln za wszystkie ddr.

          i teraz ile poszło na kierowców: tunel dla kierowców 1mld trasa Sucharskiego 500mln, południowa obwodnica 500mln, słowackiego sam dolny odcinek 400mln....... a gdzie reszta ulic? a gdzie parkingi?

          Jeden parking przy urzedzie ma kosztowac 21mln zł.

          • 7 1

      • A kto teraz parkingi utrzymuje?

        • 0 0

      • Na ecs 300 mln było a na parking nie ma?

        • 1 0

    • Darmowe, czyli opłacone w podatkach

      wolę płatne, za które zapłacą ci, którzy używają.

      • 2 2

    • (1)

      Kto ma zbudowqc darmowy parking? Wydasz kase nie mogac jej odzyskac? To nie komuna.

      • 0 1

      • A ecs się " odzyskuje"?

        • 1 0

    • A kto sfinansuje te bezpłatne parkingi?

      • 0 0

  • Parking GUS-u (4)

    Gdyby GUS otworzył swój parking dla petentów, zmniejszyłaby się liczba aut na chodniku.

    • 64 7

    • pojawiłby się popyt indukowany (3)

      Część ludzi nie korzysta z samochodu bo brak miejsc do parkowania.

      Tworzenie dodatkowej podaży miejsc zwiększa wielkość popytu i całe miasto się dusi

      • 14 3

      • (2)

        Bzdura. Ludzie jeżdżą autami bo muszą a nie bo otworzono parking przy GUS.

        • 5 9

        • (1)

          Ja sie tylko boj ze w Lidlu Nutella bedzie za pol darmo!

          • 0 0

          • Albo crocsy czy torebki z karpiami

            • 1 0

  • Jak kogoś nie stać na 2 złote za parkowanie to niech siedzi u siebie na wsi zamiast szwędać się po mieście! (11)

    Przynajmniej PiSoderaści zostaną w domach a miasto się rozkorkuje!

    • 53 87

    • (3)

      znajdź za dwa zl. na cały dzień,cudaku

      • 23 6

      • (2)

        Uwaga!!! Podaję odpowiedź!!!! Nieco ponad 2 zł dziennie kosztuje parking przy Metropolii - dokładnie 70 zł per miesiąc.

        • 11 4

        • 70 zł to dziennie kosztuje (1)

          • 8 4

          • Abonament miesięczny - 80 PLN

            ten na zewnątrz i jest pusty w całości praktycznie

            • 4 0

    • najlepsze jest to ze ci kierowcy to głównie POwcy :) (5)

      • 10 10

      • POśmiewisko tutaj szczeka............ (4)

        • 5 5

        • Do budy PiSoderasto! (3)

          • 1 5

          • Przejdz sie do psychologa. (2)

            Nie mówię że masz zmieniać poglądy, każdy może sobie lubić lub nie lubić określonych ugrupowań, ale z daleka widać że potrzeba ci fachowej pomocy na głowę.

            • 1 1

            • (1)

              Wystarczy mniej tvnu i wścieklizna zniknie. Sprawdzone na paru lemingach.

              • 0 0

              • Byle nie 1i2 albo republika czy strwam bo poziom agresji sięgnie max

                • 0 0

    • To znacznie drożej a często byle coś załatwić nie wystarcza godzina

      • 0 0

  • Jeszcze więcej Galerii i Biurowców przy głownych ulicach (13)

    to strefy płatnego parkowania przeniosą się na wszystkie dzielnice. Włodarze miasta podziękujemy wam przy urnach,

    • 127 27

    • ciekawe, co byś zaproponował, ale konkretnie (4)

      jak na razie tworzone są drogi dla rowerów, rozwija się komunikacja miejska i inne alternatywy samochodu.

      Program rozwiązania problemu parkowania przy pomocy budowy wielopiętrowych parkingów też ma się dobrze, ale koszty ich utrzymania ponosimy my wszyscy, również nie korzystający z samochodu na dojazdy do pracy.

      • 4 16

      • Rozwija się komunikacja miejska???

        Napisz co zażywasz, to jakiś dobry środek.

        • 19 5

      • (1)

        "jak na razie tworzone są drogi dla rowerów"

        np. gdzie??? wymień chociaż jedną drogę dla rowerów oddaną w poprzednim roku w Gdańsku.

        • 9 2

        • Albo w ostatnich pięciu...

          • 5 1

      • Panowie powyżej: nie wymagajcie od człowieka który swój swiatopogląd buduje na propagandzie UM Gdańsk by udowodnił wam cokolwiek

        On rzuca tylko pustymi hasłami które dobrze się przedają, ale nic nie znaczą.

        • 8 2

    • (3)

      Ale gdzie maja byc biurowce i gallerie ??? W zukowie , w osowie ? Daly problem gdansk a proleg a na tym ze sie rozlazl I zabudowywane sa okoliczne wsie do tego niezbyt gesto a w centrum miastach mieszkaja emeryci I strasza ugory I ruiny ...ciezko wtedy zorganizowac dobra komunikacje miejska

      • 9 12

      • (2)

        Tak, może nie w Kartuzach ale poza historycznym centrum.

        • 1 0

        • (1)

          Boze debile jak wam to tlumaczyc . Biurowce I galleria na obrzezach to olbrzymia ilosc dodatkowego ruchu w miescie . Wyobrazmy sobie dojazdy z sobieszewa czy nowego Portu do osowy albo z oruni gornej na zabianka ...kazde normalne miastach dlatego ma centrum zeby z kazdego miejsca bylo w miare blisko . I latwiej wtedy zorganizowac komunikacje zbiorowa

          • 3 2

          • Przecież rozmawiamy o miejscach postojowych, a z nimi akurat największy problem jest m.in. w Centrum i we Wrzeszczu a nie na Osowej... Żadne normalne miasto nie ma tylu galerii handlowych, w tak bliskim sąsiedztwie i jeszcze przesłaniających zabytkową cześć Głównego Miasta... Galerie powinny być w takich miejscach jak jest m.in Auchan, Fashion House, Ikea.

            • 1 0

    • (1)

      A gdzie maja byc biurowce? na obrzezach miasta? są w centrum, bo tam mozna dostac sie komunikacja, skm, rowerem I tak powinno byc.

      • 8 4

      • Tak, na obrzeżach.

        • 2 1

    • Nie strasz Ali

      Temu pajacowi, który dzisiaj rządzi Gdańskiem, dziękujecie już chyba piątą kadencję!

      • 1 1

    • Następni nie będą lepsi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane